kolmapäev, 18. detsember 2013



Tarbimiskäitumise vaatlus



Vaatlusgrupi koosseis: Jana Kriis, Martin Riik, Stiven Sinitsin
Vaatluse toimumise koht: Solarise keskus
Vaatluse toimumise aeg: 25.11.2013, 14: 15
Vaatluse toimumise lõpp: 14:53


Vaadeldava objetki kirjeldus: Tegemist oli noorperega, kuhu kuulusid ema ( vanus umbes 25), isa (umbes 28) ja perepoeg (umbes 5)

Alustamise vaatlust Solarise keskuse kolmandal korrusel. Ootasime sobivat perekonda (olime ise keskuses olnud juba umbes 15 minutit ) treppide juures, mille kaudu väljutakse kinost. Leides sobiva pere, asusime neid jälgima. Esialgu seisis perekond ringis ja näis, et arutleti selle üle, kuhu minna ja mida edais teha.    

Pere oli möödumas riidepoest Denim Dream, kui naine pöördus tagasi ja otsustas poodi sisse minna. Mees ja laps jäid välja ootama. Naine tegi poele ringi peal (aega kulus selleks umbes 5 minutit), vaatas ühte pluusi, selle hinda, mõnda riideeset veel ja lahkus. Seejärel suunduti kaubanduskeskuse 0 korrusele. Laps kõndis kiirel sammul Yo! jogurtikohvikusse, nii et vanemad ei pannud seda esialgu tähelegi. Isa jõudis veel järgi hüüda: "Kris tule tagasi, me käime poes ja lähme kohe koju!" Laps ei andnud alla. Samas ei järgnenud ka perekond kohvikusse. Nad ootasid Coffe in-i kõrval arutledes meile arusaamatul teemal. Kris andis alla. Koos suunduti toidupoodi. Sinna jõudes pere hargnes. Ema läks kodutarbete osakonda, laps läks isaga valima pagaritooteid. Isa vaatas mõnda aega saiu, siis leibu, ilmselt ka hindu. Mõtles mõnda aega ja valis Saib toote. Kuna Saib polnud allahinnatud, siis ilmselt järgiti pigem maitseeelistusi kui hinda. Samal ajal valis naine pesupulbrit. Otsus oli meile hämmastavalt kiire. Võttis suure paki Arieli, suundus mehe juurde ja pani kärru. Kõndides mööda poodi, võtts isa riiulilt Kinder šokolaadi ja pani selle korvi. Arvasime, et see oli ilmselt lapsele. Hind ei mänginud taaskord rolli. Seejärel kärutati juurvilja osakonda. Ema pani kilekotti tomateid, teise ühe paprika valikkusse osutus ka  luunja kurk. Märkasime ka seda, et pereema valis neid väga hoolikalt. Mõni minut hiljem, lasti lapsel valida umbes kilo mandariine. Pärast seda tundus meile, et enamus vajalik oli poest valitud. Hetke seisti ümber käru, vaadati sisu, arutleti, kas kõik on olemas. Järsku jooksis isa eemale, haaras piimatoodete letist paki piima (ilmselt hinda ei vaadanud ) ja pani selle seejärel kärru. Seejärel liiguti üsnagi kiirel sammul alkoholi leti juurde. Naine asus valima veini. Panime tähele, et eelistas valget. Algselt vaatas eraldi pandud sooduspakkumisi, kuid loobud neist. Lõpuks valis veini nimega Columbia Crest riesling hinnaga 10 eurot. Perekond suundus kassasse. Naine maksis arve, mees pani kauba kotti. Hetk veedeti veel välisukse juures, mil ema pani lapsele pähe mütsi ja lahkuti. 


Perekonda vaadeldes ei olnud võimalik eristada, kes juhib ostlemist. Vajalikud käigud arutati läbi ning toodi kõike nii kuidas kuhugi satuti. Samuti ei näinud meie erimeelsusi või vaidlusi. Üllatavalt rahulik oli ka perepoeg, kelle kõrvalpõige jogurtileti äärde jäi tema viimaseks kõrvalpõikeks. Kuna perekonda hakkasime jälgima kinost väljudes, võib eeldada, et laps sai ka seal mõne snäki ning sellest ka tema rahulolu. Ostlemisel tundus, et perekonnal on juba kindlad brändid ja kaubamärgid, mida tarbitakse. Seda võib järeldada sellest, et kauba hinda ei jälgitud ning iga leti pealt võeti vajalikud asjad suhteliselt kiiresti, ilma suurema vaatluseta. Ainukene kvaliteedikontroll toimus köögiviljade juures, mis on iseenesest mõistetav, kuid ka seal hindu ei võrreldud.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar